Anunțul de ultimă oră al CFR. În sfârșit, românii se vor putea bucura de tehnologie

de: Mădălina Bahrim
21 08. 2021

Banca Comercială Română vine cu vești extraordinar de bune pentru românii ce folosesc trenurile CFR ca mijloc de transport.

Potrivit unei informări, Banca Comercială Română și CFR Călători implementează, începând de luni, 23.08.2021, ora 00:00, soluția de plată cu cardul bancar direct în tren, pentru patru dintre trenurile de călători care circulă pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Românii își vor putea achita călătoria din interiorul trenurilor, fără comision

Pentru a facilita călătoriile românilor, trenurile CFR Călători vor dispune în interior de câte două validatoare de plată prin care oricine își poate achita călătoria prin simpla apropiere a cardului bancar contactless (Mastercard sau Visa), indiferent de banca emitentă a cardului.

Prin urmare, indiferent de bancă, vei putea beneficia de această tehnologie implementată pe trenurile operate de CFR. De asemenea, trebuie să știi că nu vei plăti niciun comision pentru achitarea contactless a călătoriei în tren.

Soluția dezvoltată de BCR permite ca pe dispozitivele din tren să poată fi efectuate plăți atât cu cardul bancar, dar și cu un smartphone sau smartwatch asociat cu un card bancar.

În acest moment, dispozitivele permit achiziționarea a doua tipuri de bilete: bilet pentru adulți (10 ani +), cu un cost de 4 lei și bilet pentru copii (cu vârsta între 5-10 ani, călătoria fiind gratuită pentru cei sub 5 ani), cu un cost de 2 lei.

„Suntem consecvenți în dezvoltarea proiectelor și programelor cu impact în societate, care vin în ajutorul instituțiilor și cetățenilor, aducând o îmbunătățire a calității vieții. Implementarea soluției de plată contactless BCR pentru trenurile CFR Călători, care fac legătura între aeroport și gară, este un alt exemplu de bună practică în digitalizarea transportului în comun și trecerea spre un oraș inteligent, sustenabil, unde modernizarea și siguranța sunt prioritare.

Avem 11,5 milioane de plăți prin card, telefon sau alte dispozitive efectuate în mijloacele de transport în comun în prima jumătate a anului, România fiind pe locul 2 în Europa, cu soluția de plată NFC (contactless) implementată de BCR în 16 orașe, așadar am convingerea că plata contactless în tren va fi apreciată și adoptată rapid de un număr cât mai mare de călători“, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

Românii au adoptat rapid plățile contactless în transportul public, la trei ani de când BCR și partenerii săi au început să le introducă pe scară largă în cele mai importante orașe ale țării. Peste 25 milioane de astfel de tranzacții s-au înregistrat, în ultimii trei ani, iar acum au loc, în medie, peste 2,4 milioane de tranzacții pe lună, într-un trend accelerat de creștere a utilizării, în contextul pandemiei.

„Simplificarea experienței de plată pentru toți cei care călătoresc pe această rută ne ajută să fim cu un pas și mai aproape în efortul nostru de a transforma Bucureștiul într-un oraș inteligent, în care tehnologia crește calitatea vieții locuitorilor și face mai ușoară adaptarea străinilor, fie că sunt turiști sau expați. În fiecare tren sunt instalate două dispozitive care permit plata contactless, iar modul de utilizare este foarte simplu și intuitiv.

Călătorii trebuie să apese tasta din stânga pentru activarea terminalului și apoi să apropie orice card bancar/ceas/telefon contactless pentru a face plata, urmând să primească biletul tipărit.

În cazul unui călător care dorește să achiziționeze mai multe bilete sau să aleagă un bilet de copil, atunci este apăsată tasta din dreapta și ulterior se confirmă prin apăsarea tastei din stânga, după care este apropiat cardul pentru plată. Pentru fiecare plată dispozitivul eliberează un bilet, pe care sunt imprimate informațiile de călătorie, iar în următoarele săptămâni tichetul va fi disponibil bilingv, în română și engleză”, a specificat Ciprian Nicolae, Șef Departament Acceptare Carduri, BCR.